مستند سازی تجربیات معلمان , دبیران , مدیران و معاونین مدارس

مستند سازی تجربیات معلمان و فرهنگیان کشور

وبسایت بانک فایل پژوهشی معلمان در تلاشی که از حدود ۵ سال قبل شروع کرده اقدام به گردآوری نمونه فایل های مستند سازی تجربیات معلمان و سایر فایل هایی که بصورت فصلی و در چهارچوب آیین نامه ها و بخش نامه ها به سیستم آموزشی کشور اضافه میشوند کرده و آنها را در اختیار فرهنگیان و همکاران عزیز جهت دانلود قرار میدهد.

اهداف بزرگی که مدیران سایت بانک فایل پژوهشی معلمان برای خود در نظر گرفته اند بسیار فراتر از اهداف مادی بود و بر خلاف تعدادی از سایتها که اقدام به کپی برداری از نمونه فایل های دیگران میکنند همه فایل هایی که در سایت ما به شما معرفی میشوند اعم از مستند سازی تجربیات , اقدام پژوهی, طراحی آموزشی , تجربه نگاری , درس پژوهی و… تماما و مستقیما توسط کارشناسان و فرهنگیان عزیزی که با ما همکاری میکنند نگارش و آماده سازی شده است.

فرهنگیان محترم با نظرات خود ما را راهنمایی کنید

از این جهت که بتوانیم نقشی کوچک در ارتقاء کیفیت آموزش در مدارس کشور برداریم به خود میبالیم و از همکارانی که بصورت مستقیم یا با واسطه از فایل های ما استفاده میکنند تقاضا داریم در جهت بهبود عملکرد ما و تهیه فایل های بهترمستند سازی تجربیات معلمان و سایر فایل های مورد نیازتان ما را راهنمایی کنید.

هزاران نمونه فایل مستند سازی تجربیات معلمان , اقدام پژوهی , طراحی آموزشی و الگوی تدریس را که تماما بصورت اختصاصی تدوین شده اند میتوانید دانلود کنید.

 

مستند سازی تجربیات

تمامی مستند سازی ها به صورت کامل و در راستای کسب نمره ارزشیابی هستند

معلمان و فرهنگیان عزیز ما با افتخار در کنارتان هستیم تا در روند تهیه و نگارش مستند سازی تجربیات بتوانید با نگرشی نو اقدام کنید . وبسایت بانک فایل پژوهشی معلمان با افتخار و بهره گیری از کمک تعدادی از فرهنگیان عزیز بازنشسته و شاغل در ساختار نظام آموزش و پرورش کشور در تلاش است تا بصورت تخصصی و با توجه اهمیت موضوع مستند سازی تجربیات معلمان در این حوزه ورود کرده و هزاران فایل دانلودی را با در اختیار همکاران گرامی قرار میدهد تا شاید بتوانیم از این راه به پیشبرد اهداف آموزشی شما کمک کنیم. ؛ امیدواریم تا در این مسیر بتوانیم به نیازهای شما پاسخ داده و در مسیر خدمت رسانی به جامعه علمی و فرهنگی کشور مثمر ثمر باشیم.

مستند سازی تجربیات معلمان

یک فایل که از آن به مستند سازی تجربیات معلمان نام برده میشود باید چهارچوب کلی خاصی را رعایت کند در عین اینکه نیاز نیست از همان زاویه ای نگارش شود که دیگران نوشته اند . در کل مستند سازی تجربیات معلمان چند آیتم کلیدی را باید در ساختار خود داشته باشد که عبارتند از : انضباط و کنترل ، داشتن خلاقیت ، دقت در نگارش ، داشتن تمرکز، بی طرفی که هر کدام از این پارامترها اگر بدرستی رعایت شوند بدون شک میتوانند منشاء اثر باشند و در نهایت باعث بهبود شاخص های کیفی و کمی شوند.

از منظر اینکه بخواهیم یک تعریف کلی از مستند سازی تجربیات معلمان ارائه کنیم لازم است به چند نکته اصلی توجه داشته باشیم . این گزارش یک روش منظم است که از گام های متوالی محقق شده تبعیت می کند ؛ این گزارش از نظر ترتیب و توالی به دنبال هم انجام شده و در نهایت موجب رسیدن به هدف خاصی می شود .

مستند سازی تجربیات دبیران متوسطه اول

دبیران متوسطه اول صدها نمونه فایل دانلودی مستند سازی تجربیات معلمان راهنمایی را فقط و تنها فقط میتوانید در سایت ما پیدا کنید . دست اول و به روز که متاسفانه بعضی از سایتها با عدم رعایت قوانین کپی رایت اقدام به خریداری و فروش بنام خودشان میکنند.

مستند سازی تجربیات دبیران متوسطه اول به صورت کاملا تخصصی و توسط دبیران مجرب تهیه می گردد و علیرغم تلاش فراوانی که مؤلفین ودست اندرکاران امور انجام می دهند. فاصله بین مفاهیم و دنیای ایجاد شده توسط کتب درسی با واقعیت های موجود در جامعه به ویژه با توجّه به تنوع فرهنگی در خرده فرهنگ های مختلف بسیار است و گاهی معلمان در ارائ مطالب و محتوای گردآوری شده دچار مشکلات متعدد هستند که تیم معلم فایل با ارائه گزارشات جدید این مشکلات را حل نموده است

دبیران دبیرستان و هنرستان

بهترین نمونه فایل های مستند سازی تجربیات دبیران گرامی دبیرستان و هنرستان برای اولین بار در کل اینترنت را در سایتمان آماده و بارگذاری کرده ایم تا با دانلود آنها بتوانید گزارش خودتان را تدوین کنید.

معلمان ابتدایی

آموزگاران مقطع ابتدایی اغلب فایل های موجود در سایت را میتوانند رایگان دانلود کنند . این امتیازی ویژه است برای این معلمان عزیز تا بتوانند با دانلود مستند سازی تجربیات معلمان ابتدایی با کمترین هزینه ای اقدام کنند.

تیم بانک فایل معلمان سعی نموده است مستند سازی تجربیات هایی که در سطوح ابتدائی تدوین می نماید مطالب اجتماعی به صورت کمی ارائه دهد زیرا در این مقطع هنوز دانش آموز قادر به تفکیک ودرک بسیاری از مطالب به صورت مجزا نیست. بنابر این آنچه که لازم است تا یک کودک بتواند ارتباط درستی با پیرامون خود برقرار کند با هم به او ارائه می شود که درواقع معلم مربوطه با بکار بستن این موارد در کلاس درس خود نتایج ملموس و چشمگیری خواهد یافت

معلمان گرامی از پایه اول تا پایه ششم با صدها نمونه گزارش در کنارتان هستیم

افتخار داشته ایم تا بتوانیم در سال تحصیلی جدید نمونه مستند سازی تجربیات معلمان و آموزگاران ابتدایی گامی هرچند کوچک برای شما برداریم

پایه اول ابتدایی   پایه دوم ابتدایی    پایه سوم ابتدایی  پایه چهارم ابتدایی   پایه پنجم ابتدایی   پایه ششم ابتدایی

مستند سازی تجربیات دبیران

مستند سازی تجربیات دبیران فیزیک , تاریخ , ریاضی , ادبیات , شیمی , زیست شناسی , و همه دورس تخصصی و عمومی دبیرستان ها و هنرستانها را برای دانلود در سایت بارگذاری کرده ایم.

مستند سازی تجربیات دبیر ریاضی , مستند سازی تجربیات دبیر زبان انگلیسی ,  دبیر زیست شناسی ,  دبیر شیمی ,  دبیر عربی , دبیر علوم اجتماعی , دبیر علوم تجربی,  دبیر فلسفه و منطق , دبیر فیزیک , دبیر کار و فناوری , دبیر مطالعات اجتماعی , دبیر هنر مستند سازی تجربیات دبیر ادبیات فارسی,  دبیر الهیات , دبیر پیام های آسمانی,  دبیر تاریخ , دبیر تربیت بدنی و ورزش ,  دبیر جغرافیا , دبیر دین و زندگی

مربی , سرپرست , مدیر و معاون

مدیران مدارس , معاونان اجرایی , پرورشی و.. , مربی های عزیز , سرپرستان گرامی بانک فایل پژوهشی معلمان برای شما هم برنامه های ویژه ای در جهت تدوین و آماده سازی مستند سازی تجربیات مدیر , معاون , سرپرس و مربی داشته و بالغ بر ۵۰ فایل منطبق بر آخرین ویرایش های ویژه پایان سالتحصیلی ۹۶-۹۷ آماده سازی شده است و میتوانید در مدت زمانی کمتر از یک دقیقه فایل مورد نظرتان را انتخاب کرده و دانلود کنید.

مستند سازی تجربیات چیست و چگونه تدوین می شود؟

برای اینکه بتوانید گزارش خوبی بنویسید باید ابتدا اشراف کافی داشته باشید که مستند سازی تجربیات چیست , چگونه نگارش میشود و برای دستیابی به چه اهدافی در ساختار آموزشی گنجانده شده است.

سوال اصلی چیست ( قرار است چه مساله ای را بررسی کنید ؟)

برای پاسخ به این سوال چه اطلاعاتی نیاز دارید وچگونه آنها را بدست خواهید آورد ؟

شاخص های مقایسه ای را چگونه تهیه می کنید

آیا تحلیل و راهکار روشنی دارید ؟

تدوین مستند سازی تجربیات معلمان

آموزگاران , دبیران و معلمان بخصوص آندسته که تجربه زیادی در سیستم آموزشی کشور ندارند غالبا با روند تدوین مستند سازی تجربیات معلمان آشنایی کافی را ندارند و اساسا فلسفه پیدایش سایتهایی مثل ما که این فایل های نمونه را در اختیار فرهنگیان عزیز قرار میدهند هم همین است تا با نحوه نگارش و تدوین مستند سازی تجربیات معلمان , فرم های تدوین آن , مراحل و استانداردهای کلی آشنا شوید و بتوانید از آنها در جهت نگارش و تدوین گزارش خودتان استفاده کنید.

مراحل تدوین

مراحل تدوین مستند سازی تجربیات به همراه هزاران مستند سازی تجربیات

مقدمه ای کوتاه در حد یک بند برای ورود به بحث بنویسید .

سوال اصلی و سوالهای فرعی زیر مجموعه آن را مطرح نمایید .

شواهد واطلاعات مورد نیاز برای پاسخ به سوالات مندرج در بند ۲ را ذکر نمایید .

در نگارش مستند سازی تجربیات شرایط موجود خود را با شاخص ها مقایسه کنید .

تجزیه وتحلیل خود از مقایسه انجام شده در بند ۴ را بنویسید (حداکثر یک صفحه )

نتیجه گیری را در یک بند بنویسید

راهکارهای خودرابه وضوح ودر حد مقدورات وامکانات (قانون ،مالی و…)خودتان بنویسید .

توصیه هایی برای مستند نویسی

چند توصیه برای نگارش و نوشتن مستند سازی تجربیات معلمان

مطالب زاید را حذف کنید .

مطالب فراموش شده را اضافه کنید

مطالب را به ترتیب اهمیت مرتب کنید.

کلمات واصطلاحات پیچیده را حذف و ساده نویسی کنید .

مهمترین نکات را یکبار ابتدا وبار دیگر در انتهای گزارش ذکر کنید.

مطالب مهم را با تاکید نوشته وبا علایمی مانند پر رنگ کردن برجسته نمایید.

تا جایی که ممکن است از روشی بدیع و خلاق برای جذابیت مستند سازی تجربیات استفاده کنید.

اغراق نکنید و شعار ندهید .

ازبکار بردن عبارات شاعرانه و مدح وستایش دیگران خود داری نمایید .

در گزارش نویسی قضاوت بیجا نکنید.

احساسات شخصی خود را در گزارش ذکر نکنید . ولی سعی کنید قضاوت نکنید

در سراسر متن ،هدف اصلی گزارش را فراموش نکنید .( حاشیه روی نکنید )

از ارایه لغاتی که برداشت های نسبی ایجاد می کنند بپرهیزید مثلا به جای جمعیت خیلی زیاد بگویید ۸۰۰۰ نفر و به جای زمان بسیار طولانی بنویسید ۴۵: دقیقه

از به کار بردن افعال مجهول در نگارش مستند سازی تجربیات معلمان خودداری کنید مانند: گفته شده است …..

ازارایه اطلاعات غیر واقعی (به ویژه اعداد وارقام )بپرهیزید .

دانلود فایل های مستند سازی تجربیات معلمان

همکاران گرامی و فرهنگیان عزیز شما میتوانید فایل های مستند سازی تجربیات معلمان را با ورود به یکی از لینک های زیر مشاهده کرده و در نهایت از دسته بندی انتخابی فایل یا فایل های مورد نظرتان را انتخاب کرده و دانلود نمایید.

فایل هایی که ما برای شما آماده سازی کرده ایم به همت جمعی از فرهنگیان و همکاران عزیز تدوین شده اند و برخی از آنها رایگان قابل دانلود بوده و برخی با پرداخت مبلغ اندکی قابل دانلود خواهد بود .

تمامی هزینه های پرداخت شده از طرف شما در نهایت جهت ارتقاء کیفیت خدمات و. تهیه فایل های بهتر و بیشتر صرف خواهند شد.

دانلود رایگان

همکاران گرامی که در بخش آموزش ابتدایی فعالیت میکنند لازم است توجه داشته باشند که دانلود رایگان مستند سازی تجربیات معلمان ابتدایی برای بیش از ۸۵ درصد فایل های ما مقدور میباشد و میتوانید با اطمینان و برایگان این گزارشات را دانلود کنید.

در وبسایت بانک فایل پژوهشی معلمان شما میتوانید علاوه بر مستند سازی تجربیات پولی تعداد مستند سازی تجربیات رایگان نیز دانلود نمایید لازم به ذکر است گزارش های تخصصی رایگان نیز کاملا با چار چوب اصلی گزارش های تخصصی مرتبط و یکسان می باشد و صرفا جهت نمونه و اعتماد شما همکاران معزز و افرادی که با صفحه پرداخت اشنا نیستند گذاشته شده است که شما به وضوع میتوانید در گزارش های رایگان از مقدمه فایل تا نتیجه گیری یک رابطه به هم پیوسته را مشاهده نمایید

تدوین و دانلود گزارش های دوره متوسطه

تدوین گزارش های تخصصی در دوره متوسطه باتوجه به این رسالت می باشد که نهاد آموزش و پرورش به عنوان مؤثرترین نهاد در اجتماعی کردن افراد جامعه نقش مهمی را ایفا می کند.حالا با تدوین گزارشات مفید ویژه دبیران متوسطه بسیاری از نقص ها را کم کنیم چون عملکرد اشتباه این نهاد تاثیر مستقیم بر روی سایر نهادهای جامعه خواهد داشت. اگر مدارس کار کرد اجتماعی کردن افراد را به درستی انجام ندهند ، افرادی به جامعه تحویل می دهند که نه تنها یک شهروند وظیفه شناس برای جامعه نخواهد بود بلکه به وظائف خود در آینده به عنوان پدر و مادر آگاه نیست و موجبات نابسامانی اجتماعی را فراهم می سازد ما در این گزارشات تخصصی سعی می نماییم این رسالت آموزش و پرورش را بخوبی پوشش دهیم.

 

19 Apr 2019